Case

Og priserne går til...

I 2022 var der prisregn over NEoS – vores fremtidssikrede net- og mobilbank platform

”Ny E-bank og Salgsplatform” – i daglig tale kaldet NEoS – er SDC’s platform for net- og mobilbank, som giver pengeinstitutter og millioner af slutkunder en moderne og fleksibel digital selvbetjeningsløsning.

I 2022 var der næsten ved at blive lidt trangt på kaminhylden hos os her på SDC. Der modtog NEoS nemlig priser ved ikke mindre end to forskellige lejligheder – Sitecore Go Live og Danish Digital Awards.

Sitecore Go Live
I maj måned var det Sitecore Go Live prisen, som blev overrakt på Sitecore Symposium 2022 i København. Prisen vandt vi pga. NEoS-platformens mulighed for at hjælpe SDC-pengeinstitutterne med at møde kundernes behov for digitale selvbetjeningsløsninger med en omkostningseffektiv og fremtidssikret e-banking platform.

To priser ved Danish Digital Awards
Blot en måned senere, i juni 2022, blev der afholdt Danish Digital Awards i København – en årlig prisuddeling som har til formål at præmiere og synliggøre det mest inspirerende, effektive og veludførte digitale arbejde i danske virksomheder og organisationer. 
Hvert år uddeles guld, sølv og bronze i en række forskellige kategorier. NEoS var nomineret i to kategorier, og i et stærkt felt af nominerede blev det til priser i dem begge: Guld i kategorien ”Digital Transformation” (også kendt som “Kongekategorien”) og sølv i kategorien “System Platforms and Architecture”. 

Juryens motivation for at tildele guldet til NEoS i “Digital Transformation” var som følger:

Helt lokale bankoplevelser med internationalt format

Her er digital transformation til en hel branche med lokale tilpasninger. SDC giver empowerment og styrket konkurrencekraft i en svær reguleret industri både til glæde for kunderne og de små og mellemstore pengeinstitutter, der kan tage kampen op mod de store pengeinstitutter – David og Goliat, og det kan vi lide.

 

 

Fokus er den gode bankoplevelse

Sille Stener er Area Director i Digital Channels hos SDC, hvor NEoS-projektet er funderet. Hun knytter et par ord til de flotte priser:

”Vi er alle utrolig stolte af kåringerne – både fordi de viser, at andre også anerkender hvilket potentiale, der ligger i platformen og den værdi, den kan skabe for vores kunder og deres slutbrugere, men også på grund af den kæmpestore indsats hele NEoS-teamet og mange andre hos SDC lægger for dagen … hver evig eneste dag!

Uden den indsats ville vi ikke kunne tilbyde vores kunder den unikke løsning, som NEoS-platformen er – og dermed sikre ”den gode bankoplevelse”, hvor vi ruster vores pengeinstitutter til fremtidens bankverden.”

 

Hvad siger kunderne?

Kristian Gren er Direktør for marketing og forretningsudvikling i Middelfart Sparekasse. Han fortæller følgende om sparekassens oplevelse med platformen:

”Med NEoS kan vi tilbyde en bred
pallette af digitale løsninger til både erhvervs- og privatkunder, store og små, dem der er på farten og dem, der ønsker at klare den daglige økonomi hjemme i stuen eller fra kontoret.

Vi kan se på vores ratings, at kunderne har taget rigtig godt imod den nye Mobilbank. Al forandring er svær, men vores høje score vidner om, at kunderne grundlæggende er glade for løsningen og har taget den intuitive platform og de nye funktioner til sig.”

Kristian Gren
Direktør for marketing og forretningsudvikling, Middelfart Sparekasse

Neos digital winning prize 2022

Kort om NEoS

Målet med NEoS har været at tilbyde en ny digital e-bankplatform med en fleksibel arkitektur med mulighed for integration af egenudviklede komponenter og løsninger i det enkelte pengeinstitut. Disse individuelle udviklingsmuligheder, herunder bl.a. egen styling og personaliserede kundebudskaber, giver hvert pengeinstitut en unik mulighed for at skabe deres egen stærke branding platform – og dermed sikre endnu bedre og mere målrettede kundeoplevelser. Det moderne design, intuitive menuer og genveje til de vigtigste funktioner giver pengeinstitutternes kunder en logisk og brugervenlig oplevelse, når de benytter deres net- og mobilbank. En oplevelse som er helt essentiel for at kunne leve op til, at det digitale univers er blevet den primære grænseflade mellem pengeinstitut og kunde.